Klaga på företag via Facebook, vilken dum trend!
Kategori: Allmänt
Det verkar ha blivit en ny grej att folk ska uttrycka sina klagomål till företag på Facebook offentligt istället för att skicka ett mail direkt till rätt avdelning på företaget. Det här tycker jag är roligt. Visst är Facebook en jättebra sida för att marknadsföra sig på men herregud vad mycket skitinlägg folk skriver.
Varje dag får man sig ett gott skratt när någon knäppis har något totalt onödigt att klaga på. Skulle det mot förmodan vara någon som har ett riktigt problem eller en fråga att ställa företaget, då är det tusentals människor som redan kommenterat/diskuterat inlägget så att det är i princip omöjligt för företaget att svara på den egentliga frågan och dessutom blir det omöjligt för personen som ställt frågan att hinna se det eventuella svaret eftersom alla spammar med kommentarer.
Jag blir också så trött av att läsa alla människors olika åsikter. Kan inte alla bara inse att ALLA tycker inte som du gör och låt det vara så. Argument efter argument om så dumma saker... Folk kallar andra för massa omogna saker och hotar varandra hit och dit. Orkar verkligen inte läsa sånna dumma inlägg. Tycker också synd om företagen som hängs ut i inlägg och inte har samma chans att göra sin röst hörd.
Men jag vill trots allt tacka alla dumma människor som ändå känner att de måste framföra sina klagomål offentligt till flera tusen människor, tack för att ni gör att jag har något att skratta åt och irritera mig på!
TACK!